Dette kan det være flere grunner til, som en feil med BankID, kodebrikke, nettleseren eller midlertidig utilgjengelighet i nettbanken.
Hvorfor feiler innlogging med BankID?
Dette kan skje av forskjellige årsaker, som en feil med BankID, kodebrikke, nettleseren eller midlertidig utilgjengelighet i nettbanken.
Dersom det dukker opp en feilmelding som starter med BID, skyldes dette feil med BankID. Her er en oversikt over hva de forskjellige BID-feilmeldingene betyr, og hvordan disse kan løses.
BID 5000
Skyldes innstillinger i nettleseren din.
Løsning: Prøv en annen nettleser, for eksempel Chrome eller Firefox, eller å tilbakestille nettleserinnstillingene i nettleseren. Sjekk om tredjepartscookies er tillatt.
BID 1439
Skyldes sikkerhetselementet i forbindelse med innlogging. Kan oppstå hvis du har hatt feil med innlogging, for eksempel ved tasting av feil engangskode for mange ganger eller fra flere ulike enheter.
Løsning: Din BankID er sperret. Ta kontakt med banken din for å få åpnet BankID på nytt.
BID 2032, 2033, 2034, 20a1, 20a2, 20b0, 20b1, 20c1, 2030, 2031
Disse feilmeldingene oppstår ved teknisk kommunikasjonsfeil.
Løsning: Prøv å lukke nettleser og åpne på nytt, eller bytte nettleser til for eksempel Chrome eller Firefox og logg inn på nytt. Dersom problemet vedvarer, ta kontakt med banken.
BID c167
Skyldes hvis sertifikatet på din enhet blir ugyldig. Kan oppstå dersom du for eksempel har byttet mobilabonnement.
Løsning: Bestill «BankID på mobil» på nytt.
Var dette nyttig?
Hvis du lurer på noe mer, kan du kontakte kundeservice på 24 10 31 50
Hvorfor kan jeg ikke sette opp betalingsplan på alle krav?
Betalingsplanen settes opp på ditt totale utestående beløp. Den inkluderer alle kravene i en og samme plan – dermed trenger du bare å sette opp én plan. Når du har gjort en betaling, blir denne prosentvis fordelt basert på størrelsen i hvert krav. Hvis du ikke ser ‘Sett opp en betalingsplan’-knappen, kan dette skyldes:
- Du har allerede satt opp en betalingsplan, klikk ‘flere detaljer’ for å se din betalingsplan
- Hvis du har oversittet en betalingsfrist, kan du ikke sette opp en ny betalingsplan via våre hjemmesider. Vennligst kontakt oss på telefon 24 10 31 50 eller på e-post kundeservice@pragroup.no slik at vi kan hjelpe deg med å finne nye løsninger
Det er dessverre ikke mulig å endre eksisterende betalingsplan på våre hjemmesider. Vennligst kontakt oss på telefon 24 10 31 50 eller på e-post kundeservice@pragroup.no dersom du ønsker å endre på planen din.
Nedbetaling av hele kravet innebærer at du blir gjeldfri når betalingsperioden er ferdig.
Hva er forskjellen på en betalingsplan som sletter hele kravet og en som ikke gjør det?
En plan som sletter hele kravet ditt kan settes opp for maksimalt 24 måneder. Det vil si at det totale beløpet av alle de enkelte nedbetalingene du godkjenner, utgjør summen det totale kravet ditt. Det betyr at du vil redusere kravet ditt med hver betaling, helt til gjelden er lik null.
En betalingsplan som ikke vil dekke hele kravet kan settes opp for maksimalt 6 måneder. Det betyr at du godkjenner faste, månedlige nedbetalinger, men du vil ikke være gjeldfri når betalingsperioden er ferdig. Hvis du ikke har mulighet til å betale hele kravet, kan du fint velge en slik plan.
Betalingsplan på maksimalt 24 måneder innebærer at du blir gjeldfri når betalingsperioden er ferdig. Betalingsplan på 6 måneder innebærer at du ikke er gjeldfri og vi ber deg vennligst kontakte oss om en mulig løsning.
Dersom dine økonomiske forutsetninger endres tar vi forbehold om at vilkårene i avtalen må vurderes og eventuelt endres. Uteblir ett av avdragene vil avtalen bli sagt opp. Dette innebærer at restkravet forfaller til betaling i sin helhet, at rentefrys oppheves og at vi vil vurdere rettslig innfordring. Midlertidig betalingsplan (6 måneder): Saken vil ikke være ferdig nedbetalt ved avtalens utgang, etter 6 måneder. Vi forbeholder oss retten til å reforhandle avtalen eller iverksette andre tiltak ved periodens utgang. Dersom ett av avdragene uteblir anses avtalen som misligholdt
Hvorfor trenger dere min kontaktinformasjon?
Vi trenger din bekreftelse av at e-postadressen og/eller mobilnummeret ditt er korrekt slik at vi kan sende deg bekreftelse på betalingsplanen og kontakte deg ved senere anledninger. Du vil motta bekreftelse på e-post og/eller SMS kort tid etter at du har satt opp din betalingsplan. Samtykket til bruk av e-post og/eller SMS omfatter all korrespondanse fra oss med unntak for lovpålagte varsler.
Du kan trekke tilbake samtykket når som helst, enten ved å ringe oss på 24 10 31 50, sende oss e-post på kundeservice@pragroup.no eller per brev til Postboks 9137 Grønland, 0133 Oslo.
For mer informasjon om vår behandling av dine personopplysninger, se vår Personvernerklæring.
Jeg har en annen adresse enn den som står oppført.
Vi har mottatt dine kontaktopplysninger fra tidligere kreditor eller fra deg. Hvis disse ikke stemmer, kan du endre disse opplysningene her.